’t Stoepje: de warmste bakker van de markt
Welke markt je in Nederland ook bezoekt, de kans is groot dat je Bakkerij ’t Stoepje tegenkomt. Met kramen op ruim 600 markten is Bakkerij ‘t Stoepje de bekendste en grootste franchiseformule in brood, koek en banket. Onze klanten kiezen niet alleen voor hoge kwaliteit, hygiënische omstandigheden en keuze uit een groots ovenvers assortiment. ‘t Stoepje staat ook voor gezelligheid, herkenning, enthousiasme en persoonlijk contact.
Het verhaal van ‘t Stoepje
Het verhaal van Bakkerij ’t Stoepje begint in 1979, toen Jan de Graaf een klein Spakenburgs bakkerijtje overnam: ’t Stoepje, zo genoemd vanwege de drie treden voor de ingang. Jan verkocht al sinds 1972 producten van ’t Stoepje in zijn marktkraam, maar na de overname van de bakkerij kon hij de wensen van de klanten die hij iedere dag sprak vertalen in de lekkerste bakkersproducten.
Een slimme stap. Het onderscheidende assortiment verkocht zo goed, dat andere ondernemers ook graag zijn brood wilden verkopen. Daardoor groeide ’t Stoepje in de loop der jaren uit tot de bekendste en grootste franchiseformule in brood, koek en banket op de markten in Nederland, met zo’n 115 marktondernemers en 2 bakkerijen: 1 semi-ambachtelijke en 1 volledig biologische bakkerij.
Ambachtelijk familiebedrijf met een groot bereik
Met kramen op meer dan 600 markten heeft ’t Stoepje een enorm bereik opgebouwd. Toch zijn we altijd een laagdrempelig familiebedrijf gebleven. Klanten kopen hun gevulde koek niet bij een grote keten, maar gewoon bij ’t Stoepje bakker Jan in hun eigen woonplaats. Die persoonlijke aanpak maakt ’t Stoepje zo succesvol.
’t Stoepje ademt ambacht. Dat zie je ook terug in de nieuwe huisstijl: de bekende gele wagens maken steeds meer plaats voor mooie zwarte marktwagens, met een mooie broodwand, ovens die de hele dag draaien, en met een industriële look die helemaal past bij deze tijd.
De markt-ondernemer als spil
De lokale marktbakkers zijn de spil van de organisatie. Zij onderhouden de contacten met de klant, en weten precies wat trends in de markt zijn. Alles draait om het ouderwetse marktgevoel: verse producten en persoonlijk contact. Het spontane gesprek, het leuke compliment en het oprechte contact, dat maakt de magie van ’t Stoepje, en dat is waar klanten continu voor terugkomen.
Door onze 115 ondernemers te ondersteunen met materialen, marketing, advies en een handige bestelapp waarmee ze snel producten voor de volgende dag kunnen bestellen, kunnen de marktbakkers zich volledig focussen op persoonlijke aandacht voor hun klanten. Zo ontdekken ze wat er leeft onder hun klanten, en daarmee kunnen wij ons assortiment weer verder ontwikkelen.
Breed en innovatief assortiment
Het brede, exclusieve en vernieuwende assortiment, dat maakt ’t Stoepje uniek. Doordat onze marktondernemers dagelijks contact hebben met hun klanten, kunnen we razendsnel inspelen op nieuwe trends én direct testen of nieuwe producten in de smaak vallen. Biologisch, vegan, glutenvrij of koolydraatarm, als onze klanten het willen, vind je het terug in ons assortiment. Want uiteindelijk bepaalt de consument het assortiment van ’t Stoepje.
Meer weten over ’t Stoepje?
Wil je meer weten over ’t Stoepje, wil je het uitgebreide assortiment bekijken of wil je marktondernemer bij ons worden? Ga dan naar de website van ’t Stoepje en ontdek het allerlekkerste brood en banket van de warmste bakker van de markt.